Z marką Hyundai po bezpiecznej stronie

Ile paliwa zużywa samochód? I czy mieści się w granicach emisji?

Odpowiedzi na te pytania dostarcza od niedawna nowa, znormalizowana procedura badań laboratoryjnych WLTP – i to w sposób bardziej zbliżony do rzeczywistości niż dotychczas stosowany cykl badawczy NEDC. W Hyundaiu uważamy: tak powinno być! A dzięki dodatkowym pomiarom w rzeczywistych warunkach drogowych (RDE) już dziś spełniamy standardy jutra!

Większa przejrzystość i łatwość porównywania

Cykl testowy WLTP uwzględnia profil jazdy zbliżony do codziennych zachowań kierowcy oraz szersze spektrum możliwych elementów wyposażenia pojazdu. W ten sposób klienci mogą nie tylko porównać przed zakupem różne modele pojazdów, lecz otrzymują także realistyczne wyobrażenie o tym, z jakimi wartościami zużycia i emisji należy liczyć się w codziennym użytkowaniu.

Bez trosk: Hyundai już dzisiaj z EURO 6d-TEMP

Kto decyduje się na auto marki Hyundai, może śledzić aktualne dyskusje na temat możliwych zakazów wjazdu do centrów miast z pełnym spokojem: już teraz odbywają się u nas zmiany w gamie silników i od 1 września 2018 roku – o cały rok wcześniej niż wymaga ustawa – prawie wszystkie modele Hyundai będą spełniały ostre wymagania normy emisji spalin EURO 6d-TEMP, która łączy cykl WLTP i pomiar emisji w warunkach naturalnego ruchu drogowego (RDE).

WLTP i inne oznaczenia: zrozumieć nowe procedury pomiarowe i normy emisji

Co oznaczają skróty NEDC, WLTP i RDE? I o co chodzi w nowej normie emisji spalin EURO 6d-TEMP? Poniżej wytłumaczymy Państwu najważniejsze pojęcia.

 

NEDC

Jeszcze do niedawna istotne z punktu widzenia oznakowania i dopuszczenia pojazdów mechanicznych wartości zużycia i paliwa i emisji spalin były określane znormalizowaną metodą badania NEDC ("Nowy Europejski Cykl Jazdy"). W tym celu pojazdy na laboratoryjnym stanowisku kontrolnym z rolkami odbywały ok. 20-minutową symulowaną jazdę w mieście i poza miastem. Jednak ze względu na mało realistyczne parametry testu mierzone wartości są często znacznie niższe niż osiągane podczas rzeczywistej jazdy. Dlatego od września 2017 obowiązuje nowo opracowany cykl badania WLTP.

 

WLTP

 "Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure" (ogólnoświatowa znormalizowana procedura badań lekkich pojazdów) WLTP stanowi od września 2017 obowiązującą metodę określania emisji spalin (substancje szkodliwe i CO2) i zużycia paliwa (wzgl. prądu) przez pojazdy. W odróżnieniu od procedury NEDC pozwala ona uzyskać realistyczne wartości przyspieszenia i prędkości. Ponadto w pomiarach uwzględnia się wszystkie warianty silnika i skrzyni biegów danego pojazdu oraz możliwy wpływ wyposażenia dodatkowego.

 

RDE

Badanie RDE pozwala określić zachowanie pojazdu, jeżeli chodzi o emisję spalin w trakcie rzeczywistej jazdy ("Real Driving Emissions"). W tym celu danym pojazdem jeździ się, przyspiesza i hamuje na drogach publicznych - i to w podziale na ruch miejski, na drogach poza miastem i autostradach. Zamontowany przy rurze wydechowej mobilny przyrząd do pomiaru emisji spalin mierzy zawartość cząstek stałych i stężenie substancji szkodliwych.

 

EURO 6c i EURO 6d-TEMP

Od momentu wprowadzenia procedury WLTP obowiązującą w Unii Europejskiej normą emisji spalin jest EURO 6c. Była ona wprowadzana stopniowo i od 1 września 2018 będzie obowiązywała dla wszystkich nowych pojazdów. Jednak kupujący samochód marki Hyundai już w tym dniu będą mieli pojazd, który spełnia wymagania następnej, jeszcze ostrzejszej normy emisji - EURO 6d-TEMP. Obejmuje ona dodatkowo test emisji spalin RDE (pomiar substancji szkodliwych w trakcie normalnej eksploatacji) i będzie obowiązywała wszystkich producentów od 1 września 2019.

Bliżej rzeczywistości: w czym WLTP jest lepsza niż NEDC

Testowanie jedynie podstawowego wyposażenia samochodu w idealnych warunkach laboratoryjnych ma niewiele wspólnego z codzienną praktyką jazdy po naszych drogach. Dlatego cykl testowy WLTP oparty jest na możliwie realistycznych warunkach i może być stosowany do wszystkich możliwych konfiguracji pojazdu.

  • 1. Uwzględnienie indywidualnych szczegółów pojazdu Każdy dodatkowy element wyposażenia potencjalnie zmienia nakład energii niezbędny do tego, aby utrzymać pojazd w ruchu. Dotyczy to oczywiście różnych wariantów nadwozia oraz różnych opon o indywidualnych oporach toczenia. Nowy cykl WLTP uwzględnia wynikające stąd różnice w zużyciu paliwa i tym samym jest znacznie bliższy rzeczywistości.
  • 2. Bardziej realistyczne warunki wyjściowe Nowy cykl testowy WLTP - choć oczywiście przeprowadzany również w laboratorium - zapewnia od początku warunki badania, które są bliskie rzeczywistych doświadczeniom kierowców - dużo bliższe niż w przypadku procedury NEDC. Temperatura początkowa wynosi 14 ° zamiast 20-30 °, a ciśnienie w oponach 4,5 bar zamiast 6 bar.
  • 3. Bardziej realistyczna dynamika jazdy W porównaniu do NEDC wprowadzonego w 1992 r. badanie WLTP nie tylko ma trwa dłużej (30 zamiast 20 minut), ale także przyspieszenia są większe i częstsze. Najwyższa prędkość w trakcie badania wynosi 131 km/h odzwierciedlając jazdę autostradową, a średnia prędkość w teście wzrasta znacząco z 33,6 km/h do 46,6 km/h.

Napędy Hyundai: już dziś przeżywajmy przyszłość mobilności

Jako pionier w technice ochrony środowiska i napędu firma Hyundai oferuje swoim klientom nie tylko silniki wysokoprężne i benzynowe, odpowiadające już dzisiaj przyszłym standardom ekologicznym. W ofercie znajduje się także pełne spektrum napędów alternatywnych produkowanych seryjnie – jako jedynego producenta na świecie. Do roku 2020 zaplanowano produkcję 15 nowych modeli samochodów Hyundai z napędem elektrycznym, hybrydowym, hybrydowym typu plug-in oraz z ogniwami paliwowymi.

Przyszłościowe silniki spalinowe

Dzięki odpowiednio wczesnemu przestawieniu floty pojazdów na normę EURO 6d-TEMP klienci firmy Hyundai będą przygotowani na nadchodzącą przyszłość. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy wyposażali wszystkie nasze silniki benzynowe GDI i T-GDI w filtry cząstek stałych. Silniki Diesla CRDI do filtru cząstek otrzymają dodatkowo stałych system SCR, redukujący zawartość tlenków azotu. 

Technologia wodorowa: Hyundai NEXO

Ogromny zasięg, nagradzany design i niezrównana dynamika: nowy SUV z ogniwami paliwowymi Hyundai NEXO to obecnie szczytowe osiągnięcie naszej 20-letniej pionierskiej pracy na polu napędów wodorowych – perfekcyjny napęd do codziennego użytku o zerowej emisji!

Elektromobilność: Hyundai IONIQ

Hyundai IONIQ to unikalna w skali światowej koncepcja pojazdu, w której dla jednego modelu dostępne są do wyboru trzy różne warianty zelektryfikowanego napędu: elektryczny, hybrydowy i hybrydowy typu plug-in. Nadwozie o zwartej konstrukcji zachwyca poza tym osiągami i obszernym wnętrzem, które czynią z niej samochód rodzinny.