Dlaczego piłka nożna?

Hyundai wyznaje zasadę, że sport to uniwersalny język, którym porozumiewają się ludzie różnych narodowości, ras i wyznań. Aktywnie wspieramy zarówno profesjonalną jak i amatorską piłkę nożną na całym świecie, by ludzie mogli się jednoczyć, przeżywając wspólnie razem silne emocje, które łączą ludzi. Zaangażowanie firmy Hyundai w inicjatywy związane z piłką nożną pozwala utworzyć silne skojarzenie firmy ze sportem, a także jest szansą na zwiększenie możliwość sprzedaży produktów i umocnienia pozycji marki na rynku globalnym.

Transport jest kluczem do sprawnej organizacji międzynarodowej imprezy sportowej. Flota niezawodnych, bezpiecznych i komfortowych pojazdów jest absolutnie niezbędna do sprawnego funkcjonowania przedsięwzięć o tak dużej skali. Hyundai miał okazję sprawdzić się jako partner i dostawca samochodów na wielu turniejach sportowych. Udostępnione auta zapewnią transport nie tylko zawodnikom, ale także przedstawicielom związków piłkarskich, sędziom oraz gościom VIP.

Mistrzostwa Świata FIFA Rosja 2018

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej odbyły się w Rosji w 2018 roku. Był to pierwszy turniej mistrzostw świata, który odbył się w Europie Wschodniej. W turnieju wzięły udział 32 reprezentacje krajów. Łącznie na mistrzostwach rozegranych było 64 meczów na 12 stadionach (w 11 miastach). Na turnieju zadebiutowały reprezentacje Islandii i Panamy.

Oficjalną maskotką mistrzostw stał się wilk Zabivaka, który w głosowaniu uzyskał wynik 53% pokonując tygrysa syberyjskiego (27%) i kota (20%).

Polska Reprezentacja zmierzyła się z Senegalem 19 czerwca w Moskwie. Pięć dni później zagraliśmy z Kolumbią w Kazaniu, a 28 czerwca z Japonią w Wołgogradzie.

Oficjalne przekazanie floty

Hyundai przekazał 530 pojazdów na Mistrzostwa Świata FIFA 2018 w Moskwie!
Wśród floty samochodów znalazły się m.in. modele Tucson, Santa Fe oraz H1, które przez cały miesiąc podczas rozgrywek meczowych przewoziły nie tylko zawodników, ale także przedstawicieli reprezentacji państw, sędziów oraz gości VIP.

FIFA World Football Museum™

Hyundai – Oficjalny Partner Mistrzostw Świata FIFA™ 2018 - przeniósł FIFA World Football Museum™ z Zurychu do Hyundai Motor Studio w Moskwie. Wystawa ta prezentuje pasję i zaangażowanie kibiców piłki nożnej oraz opowiada historię zawodników, którzy pozostawili swój ślad na kartach historii footballu.
Wystawa objęła pierwszy na świecie pokaz 64 Oficjalnych Piłek Meczowych adidas Telstar 18, którymi zostały rozegrane wszystkie 64 mecze podczas Mistrzostw Świata FIFA™ 2018. Po zakończeniu każdego meczu piłki te były przewożone do Moskwy ze wszystkich 12 stadionów i włączane do wystawy. Zwiedzający muzeum mieli również okazję zobaczyć kolekcję 32 koszulek drużyn uczestniczących w Mistrzostwach Świata™ 2018. Fani piłki nożnej z całego świata mogli zobaczyć rozgrywki nie tylko na stadionach, ale także w specjalnie przygotowanej Strefie Kibica na Placu Czerwonym w Moskwie, a także w FIFA World Football Museum™ dzięki współpracy z Hyundaiem. Wystawę można było zwiedzać od 9 czerwca do 20 lipca przez 42 dni. Hyundai rozpoczął współpracę z FIFA w 1999 roku i nadal jest czołowym partnerem FIFA jako Oficjalny Partner Motoryzacyjny aż do 2022 roku.

Bądź tam z Hyundaiem

Konkurs Be There With Hyundai pozwalał wszystkim fanom futbolu podzielić się swoją pasją i zamiłowaniem do drużyny narodowej. Fani piłki nożnej mogli zgłaszać swoje propozycje haseł zachęcających jedną z 32 narodowych drużyn do walki o zwycięstwo podczas tegorocznych Mistrzostw. Hasła można było rejestrować na stronie fifa.com od 04.12.2017 do 28.02.2018 roku. W kwietniu, ogłoszone zostały trzy najlepsze propozycje haseł dla każdej z drużyn, spośród których w głosowaniu online, wyłonionych zostanie 32 ostatecznych zwycięzców – autorów najlepszych, zdaniem głosujących, sloganów. Wybrane hasła znalazły się na autokarach drużyn narodowych, którymi przemieszczali się piłkarze. Zwycięzcy konkursu zostali nagrodzeni wyjazdem do Rosji, podczas którego mieli szansę obejrzeć na żywo mecz, a także uczestniczyć w specjalnym konwoju drużynowych autokarów.

Wielki Konkurs Kibiców Piłkarskich

Hyundai – Oficjalny Partner Mistrzostw Świata FIFA™ 2018 przeprowadził Wielki Konkurs Kibiców Piłkarskich. Ambasadorami konkursu były legendy światowego futbolu: Thierry Henry, Lukas Podolski oraz Cafu, którzy przywołując swoje piłkarskie wspomnienia, zachęcali do udziału we wspólnym budowaniu historii kibicowania. Biorący udział w konkursie, fani piłki nożnej na całym świecie, stanęli przed okazją uczestnictwa w niepowtarzalnym wydarzeniu, jakim jest finał Mistrzostw Świata FIFA™ 2018 w Rosji. Zadanie konkursowe polegało na zgłoszeniu zdjęcia lub filmu video ukazującego najciekawsze sposoby kibicowania w danym kraju, poprzez dedykowane przedmioty, wspólne slogany, śpiew, taniec itp. Zdjęcie lub materiał video należało zamieścić do 13.05.2018 na stronie konkursowej worldcup.hyundai.com lub w mediach społecznościowych z odpowiednim hashtagiem #myfootballheritage. Hyundai i FIFA oceniąły nadesłane w ramach konkursu propozycje, a następnie wskazały zwycięzców konkursu z 32 krajów, których reprezentacje wzięły udział w Mistrzostwach Świata FIFA™ 2018 (po jednym z każdego kraju). Nagrodą główną w konkursie były podwójne zaproszenia (wraz z przelotem i zakwaterowaniem) na mecz finałowy, który odbył się 15 lipca na stadionie Łużniki. Dodatkowym wyróżnieniem była prezentacja zwycięskiej propozycji w moskiewskim Hyundai Motorstudio, na ekspozycji przygotowanej we współpracy ze Światowym Muzeum Piłki Nożnej FIFA.

Mistrzostwa Europy UEFA EURO U-21 Polska 2017

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej są rozgrywkami, organizowanymi co 2 lata przez UEFA, w których uczestniczą europejskie reprezentacje do lat 21, czyli piłkarze urodzeni po 1 stycznia 1994 roku. W 2017 roku, 12 najlepszych europejskich reprezentacji narodowych przybyło do Polski, aby walczyć o tytuł młodzieżowego mistrza Europy 2017. Zwycięzcą turnieju została reprezentacja Niemiec U-21.

Mistrzostwa Europy UEFA EURO Francja 2016

Na przełomie czerwca i lipca 2016 roku we Francji odbył się turniej finałowy piłkarskich Mistrzostw Europy 2016. Reprezentacja Polski zmierzyła się z reprezentacjami Irlandii Północnej, Niemiec, Ukrainy, Szwajcarii oraz Portugali. Ostatecznie reprezentacja Polski osiągnęła ćwierćfinał, strzeliła cztery gole oraz zaliczyła dwie serie rzutów karnych.

Hyundai, oficjalny partner UEFA, jednoczy fanów piłki nożnej na całym świecie wokół prawdziwie sportowych emocji, organizując Fan Parki. Do tej pory ponad 4,4 mln osób odwiedziło europejskie Fan Parki Hyundaia, gdzie na telebimach o powierzchni 40 m2 można było śledzić bezpośrednie transmisje rozgrywek. Ponadto w Fan Parkach kibice mogą korzystać z szerokiego zakresu aktywności, w tym konkursów zręcznościowych oraz obejrzeć najnowsze modele Hyundaia.

FIFA Mistrzostwa Świata Brazylia 2014

Ostatnie Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej odbyły się w Brazylii i trwały od 12 czerwca do 13 lipca 2014 roku. Wzięły w nich udział 32 najlepsze drużyny świata, które wygrały eliminacje rozgrywane w 2012 i 2013 roku. Mistrzem Świata po raz czwarty w swojej historii zostały Niemcy. Rozgrywki odbyły się na stadionach w 12 miastach, mecz otwarcia w São Paulo, a finał w Rio de Janeiro. Oficjalną maskotką turnieju został Fuleco, pancernik kulowaty – gatunek zagrożony i występujący wyłącznie na obszarze Brazylii.

FIFA razem z Hyundaiem podczas każdego z 38 spotkań Mistrzostw Świata w Brazylii wybierała kibica meczu. Kibic z najciekawszym i najbardziej kolorowym strojem został zaprezentowany na stadionowym telebimie. Każdy z 38 kibiców meczu automatycznie brał udział w konkursie na kibica turnieju odbywającym się na stronie FIFA.com, a zwycięzca „Fan of the Tournament” otrzymał specjalną nagrodę.

Nagroda dla najlepszego młodego piłkarza turnieju

Hyundai miał zaszczyt być fundatorem nagrody dla Najlepszego Młodego Zawodnika (Hyundai Best Young Player Award – HBYPA) na Mistrzostwach Świata w Brazylii. Nagroda ta jest przyznawana piłkarzowi poniżej 21 roku życia, wykazującemu wybitne umiejętności na polu gry podczas Mistrzostw Świata. Aby otrzymać trofeum, młody zawodnik musi wykazać się umiejętnościami, kreatywnością, pozytywnym nastawieniem, a także wnieść istotny wkład do wyników zespołu. Podczas FIFA World Cup 2014 Brasil nagrodzono Francuza Paula Pogba, któremu serdecznie gratulujemy!

Mistrzostwa Europy UEFA EURO Polska i Ukraina 2012

Hyundai jest długoletnim partnerem UEFA zaczynając od UEFA EURO 2000 ™. Byliśmy również dumnym sponsorem ostatniego UEFA EURO 2012 ™, które odbyło się w Polsce i na Ukrainie, gdzie aż 366 samochodów Hyundaia obsługiwało mistrzostwa zapewniając transport piłkarzom, sędziom, obsłudze,  pracownikom i gościom UEFA w Polsce i na Ukrainie. Hyundai miał okazję przedstawić swoje najlepsze modele, w tym: Equus, Genesis, ix55, Santa Fe, ix35, i40, Sonata, Elantra oraz i30. Ponadto, Hyundai dostarczył ponad 200 samochodów dostawczych H1.

Oprócz przekazania floty samochodów, Hyundai uczestniczył w szeregu programów UEFA w Polsce i na Ukrainie jak Trophy Tour, Be There With Hyundai, szkolenie wolontariuszy, Fan Parki oraz wspierał kibicowanie przez organizację oglądania meczów w salonach Hyundai.

Partnerstwo w latach 2002 - 2010

Hyundai rozpoczął współpracę z FIFA w 1999 roku, kiedy to podpisano umowę sponsorską dotyczącą mistrzostw w Korei i Japonii, które odbyły się w 2002 roku. Hyundai był do tej pory oficjalnym partnerem mistrzostw:

FIFA Mistrzostwa Świata RPA 2010

FIFA Mistrzostwa Świata Niemcy 2006

FIFA Mistrzostwa Świata Korea Południowa i Japonia 2002