Nadchodzi przyszłość

Przekonanie, że wszystko można osiągnąć wywodzi się z dziedzictwa Hyundai.

Jest to dążenie naprzód, niezależnie od przeciwności.
Nieprzerwana ciekawość tego, co nas czeka.

Nieustannie ścigamy przyszłość.
Dawne pragnienie jednego człowieka, dziś stanowi motto całej firmy.

Przeszliśmy długa drogę.
Ale nie zatrzymujemy się.

Nadchodzi przyszłość.

Inni zapowiadają nowości.
My wprowadzamy je w życie.

Podczas gdy inne marki jedynie zapowiadają wprowadzenie samochodów z alternatywnymi napędami, Hyundai już teraz produkuje i sprzedaje trzy modele o zerowej emisji CO2. Ostatnio przedstawiliśmy samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi nowej generacji: Nexo. Wprowadziliśmy też pierwszego w Europie subkompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym – KONA Electric o zasięgu do 449 km. Nowy IONIQ Electric także zapewnia imponujący zasięg nawet do 294 km. I nie zatrzymujemy się.
Elektryfikacja to przyszłość. Nadchodzi przyszłość.

Poznaj naszą obecną gamę nowoczesnych modeli elektrycznych.

KONA Electric

Pierwszy elektryczny, subkompaktowy SUV na europejskim rynku. Dysponuje przyspieszeniem 7,6 s do 100 km/h oraz zasięgiem do 449 km. Szybkie ładowanie do 80% trwa tylko 54 min. Sprawdź jak brzmi prawdziwie cicha i czysta jazda ...

Przetestuj
IONIQ Electric

Pierwszy na świecie samochód oferowany z trzema rodzajami alternatywnych napędów (hybrydowym, hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). Przetestuj wersję Hybrid lub Electric.

Przetestuj
NEXO

Druga generacja przełomowej technologii wodorowych ogniw paliwowych.
Aktualnie niedostępny w Polsce ze względu na brak infrastruktury stacji wodorowych.

Więcej o modelu

5-letnia Gwarancja bez limitu kilometrów

Wszystkie osobowe modele Hyundai objęte są 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, która dotyczy: układu napędowego, układu kierowniczego, zawieszenia i układu hamulcowego. Ta gwarancja wyraża nasze zaangażowanie w oferowanie najwyższej jakości i świetnej obsługi. Dzięki niej będziesz cieszyć się jazdą przez długie lata. *

8 lat lub 200 000 km gwarancji na akumulator

Litowo-jonowy akumulator polimerowy charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, czyli magazynują one większą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny. Co najważniejsze akumulatory tego typu charakteryzują się brakiem efektu pamięci co oznacza, że przez cały czas mają pełną, początkową pojemność. *

Historia firmy Hyundai. Dziedzictwo Hyundaia przedstawione w dziewięciu odsłonach.

Rozdział I

Początki sukcesu.

Historia syna skromnego rolnika, który założył firmę Hyundai.

Czytaj dalej

Początki sukcesu.

Chung Ju-yung, założyciel firmy Hyundai, urodził się w wiosce Asan, położonej około 50 km na północ od obecnej strefy zdemilitaryzowanej (DMZ) na terenie należącym dziś do Korei Północnej. Najstarszy z siedmiorga dzieci, musiał wziąć na swoje barki odpowiedzialność za opiekę nad rodzeństwem, co oznaczało pracę po 15 do 16 godzin dziennie u boku ojca.

Jak później wspominał: "Nawet jeśli pracowałeś bardzo ciężko, często nie miałeś co jeść."

Ale Chung Ju-yung był urodzonym optymistą. Czule wspomina zamiłowanie do wczesnych poranków i nadzieje na to, co osiągnie dla siebie i swojej rodziny. Niestrudzenie szukał nowych możliwości w Seulu, pracując między innymi jako robotnik budowlany przenoszący kamienie oraz jako doker zajmujący się załadunkiem i rozładunkiem statków.

Pomimo że jego ojciec zawsze odnajdywał syna i ściągał go z powrotem na farmę, Chung Ju-yung nie dawał za wygraną. Ponownie wyrywał się z domu. Po wielu nieudanych próbach jego nieustępliwy charakter pozwolił mu wreszcie osiągnąć sukces – w ciągu trzech lat ze zwykłego dostawcy ryżu stał się właścicielem dobrze prosperującego sklepu z ryżem w Seulu.

Z nadejściem II wojny światowej Chung Ju-yung musiał zlikwidować sklep, ale jego pragnienie czegoś lepszego nigdy nie wygasło. Założył warsztat, który naprawiał samochody pięć razy szybciej niż lokalni konkurenci.

Z tej genialnie prostej idei wykiełkowało globalne przedsiębiorstwo motoryzacyjne, które dziś znamy pod nazwą: Hyundai Motor Group.

Rozdział II

Wytyczając drogę do przodu.

Odbudowa kraju w ciężkich czasach.

Czytaj dalej

Wytyczając drogę do przodu.

„Chciałem pomóc budować Koreę, by moje dzieci miały lepsze życie”.
- Chung Ju-yung

Na początku lat 50. Korea była ogarnięta wojną. Olbrzymie zawirowania gospodarcze i polityczne praktycznie uniemożliwiały inwestycje.

Wbrew przeciwnościom losu Chung Ju-yung miał ambitną wizję odbudowy kraju. Tę wizję wyraża nazwa Hyundai – która po koreańsku oznacza „nowe czasy”.

W 1947 roku powstała firma budowlana Hyundai Civil Works, która trzy lata później przekształciła się w Hyundai Construction Company. Pierwszym poważnym zadaniem, którego podjęła się firma była odbudowa mostu Goryeong. Pomimo braku formalnego wykształcenia w budowie mostów, Chung parł do przodu dzięki wierze, że wszystko można osiągnąć.

Budowa mostu zakończyła się sukcesem, a Hyundai w krótkim czasie zajął się budowaniem większości infrastruktury drogowej w Korei. Dzięki tym osiągnięciom potem mógł powstać pierwszy koreański samochód: Pony.

Szukając coraz większych wyzwań bohater naszej opowieści rzucił rękawicę ekspertom przy budowie tamy Soyang.

Choć Chung Ju-yung nie miał żadnego doświadczenia w konstrukcji tam, po przestudiowaniu planów sprzeciwił się opinii ekspertów, którzy opowiadali się za budową betonowej tamy. On zaś uważał, że żwirowa tama będzie bezpieczniejsza i budowa zajmie mniej czasu. To wywołało wściekłość ekspertów, którzy zdecydowanie przeciwstawiali się tej opinii.

Jednak tama powstała i stoi do dziś, będąc symbolicznym świadectwem tego, co leży u podstaw firmy Hyundai – dążenie do celu niezależnie od przeszkód.

Rozdział III

"Czy podjąłeś próbę?"

Jak „żółw” przekonał sceptycznie nastawionych inwestorów.

Czytaj dalej

"Czy podjąłeś próbę?"

Hyundai był już uznaną firmą budowlaną, która odnosiła sukcesy w tworzeniu infrastruktury Korei. Ale ambicje Chung Ju-yunga były o wiele większe. Chciał umacniać pozycję Korei przez ekspansję międzynarodową, a w tym celu potrzebował statków.

Korea nie miała jednak doświadczenia w przemyśle stoczniowym i gdy jeden z decydentów usłyszał o planach budowy floty morskiej, stwierdził stanowczo, że to niemożliwe. Chung Ju-yung jak zwykle nie ustępował: „Jak można twierdzić, że coś jest niemożliwe, skoro nigdy nie podjęło się próby?”.

Chcąc pozyskać fundusze na jak się wydawało nieosiągalny cel, Chung Ju-yung pokazał inwestorom wyciągnięty z portfela 500-wonowy banknot. Widniała na nim reprodukcja słynnego koreańskiego okrętu-żółwia (Geobukseon), prototypu pierwszego pancernika zbudowanego w 1592 roku. Ten pomysłowy argument i entuzjazm Chunga przekonały inwestorów, a Hyundai zdobył finansowanie. Dzięki temu w 1972 roku powstała firma Hyundai Heavy Industries.

Był to historyczny moment, gdy pojawiło się wyrażenie: „Dlaczego nie spróbować?”. To proste pytanie leży u podstaw filozofii biznesowej Hyundaia i pozostaje wewnętrznym mottem wyznawanym przez firmę do dziś.

Rozdział IV

Spojrzenie poza horyzont

Hyundai znów działa niekonwencjonalnie i wygrywa.

Czytaj dalej

Spojrzenie poza horyzont

W latach 70. prezydent Park Chung-hee chciał pobudzić gospodarkę Korei. Zachęcał koreańskie firmy do rozwijania działalności międzynarodowej.

Hyundai znów był w awangardzie nadchodzących zmian. Po udanych inwestycjach w Iranie i Bahrajnie firma została zaproszona do realizacji najbardziej monumentalnego i ryzykownego projektu na Bliskim Wschodzie – kompleksu portowego w Al-Dżubajl.

Końcowe negocjacje w Rijadzie były bardzo nerwowe. Po pełnym napięcia spotkaniu Hyundai został oficjalnie ogłoszony zwycięzcą przetargu.

Hyundai zdobył ten kontrakt dzięki niekonwencjonalnemu podejściu. Organizując transport 120 000 ton materiału z Ulsan w Korei do Arabii Saudyjskiej, Hyundaiowi udało się drastycznie obniżyć koszty i skrócić czas budowy o 8 miesięcy.

Projekt kompleksu portowego Al-Dżubajl został powszechnie uznany przez branżę budowlaną za „ósmy cud świata”, na który przeznaczono środki o wartości połowy budżetu Korei w 1976 roku.

Rozdział V

Projekt narodowego samochodu

Marzenie motoryzacyjne Chung Ju-yunga staje się rzeczywistością.

Czytaj dalej

Projekt narodowego samochodu

"Jeśli drogi są krwiobiegiem naszego kraju, to samochody są jego krwią."
– Chung Ju-yung.

Hyundai sprawdził się w budowie dróg i mostów. Kolejnym krokiem było ich ożywienie.

W 1967 roku w drugiej fazie odbudowy Korei Chung Ju-yung założył firmę Hyundai Motor Company.

HMC potrzebowało głównego specjalisty odpowiedzialnego za projektowanie. Wybrano byłego prezesa brytyjskiej firmy Leyland, sir George’a Turnbulla. Objął on stanowisko wiceprezesa Hyundai Motor Company. Dzięki jego wiedzy i doświadczeniu Hyundai w rekordowo krótkim czasie zbudował centrum projektowe i zakład produkcyjny w Ulsan. Fabryka Ulsan powstała na bagiennym pustkowiu.

Tam, gdzie inni widzieli przeszkody, Chung Ju-yung dostrzegał szanse. Jak wspomina sir Turnbull: "Pan Chung wierzył, że może osiągnąć wszystko, czego zapragnie". Śmiała wizja wkrótce stała się rzeczywistością, a pierwszy wytwarzany na masową skalę koreański samochód zjechał z taśm produkcyjnych.

Był to model Pony nazywany Kuk-min-cha, co oznacza "narodowy samochód".

Rozdział VI

Świat poznaje Hyundaia

Jak Hyundai Motors w ciągu 10 lat zwiększył produkcję od zera do 400 tysięcy samochodów rocznie?

Czytaj dalej

Świat poznaje Hyundaia

"Jeśli Korea może budować statki, to dlaczego nie samochody?"
- Chung Ju-yung

Kilka tygodni po otwarciu linii produkcyjnej modelu Pony Chung Ju-yung ogłosił, że pięć tysięcy samochodów będzie przeznaczonych na eksport. Turnbull był w szoku, bo samochody nie były przygotowane na rynek międzynarodowy. Ale Chung Ju-yung nie miał wątpliwości.

Czołowy ekspert z dziedziny zarządzania, Michael Porter, odnosząc się do sposobu działania Chung Ju-yunga powiedział: „Niewiarygodna śmiałość, istny fenomen, który niewielu zachodnich menedżerów potrafi zrozumieć, ale żaden nie jest w stanie naśladować. Oto przedsiębiorczość w najwyższej formie...”

W latach 1972–1978 Hyundai zmagał się z problemami finansowymi. Pomimo wszelkich przeciwności Chung Ju-yung zdecydował o budowie nowych zakładów produkcyjnych za jedną dziesiąta kosztów, planując sprzedaż 300 tysięcy samochodów na całym świecie.

W 1986 roku wbrew oczekiwaniom ekspertów Hyundai nie tylko osiągnął ten cel, lecz poszedł jeszcze dalej. Sprzedaż przekroczyła 400 tysięcy pojazdów, dzięki czemu Hyundai osiągnął pozycję lidera w Korei i dynamicznie zdobywał zagraniczne rynki.

Nie zwalniając tempa aż do dziś Hyundai Motor Group należy obecnie do pierwszej piątki największych grup motoryzacyjnych na świecie.

Rozdział VII

Postęp jest niczym bez troski o społeczeństwo.

Chung Ju-yung odwdzięcza się po 55 latach.

Czytaj dalej

Postęp jest niczym bez troski o społeczeństwo.

Chung Ju-yung zawsze odczuwał głęboką troskę o los swoich współobywateli. W 1977 roku założył Fundację Asan, przeznaczając na rzecz biednych połowę swojego pakietu akcji Hyundaia

Kolejnym aktem jego nieodpartej chęci pomocy był genialny pomysł wykorzystania tankowca. Dzięki zatopieniu wyłączonego z eksploatacji tankowca udało się podnieść pola ryżowe w Seosan, co doprowadziło do jednego z największych projektów rekultywacyjnych w Korei do dnia dzisiejszego.

W celu podniesienia rangi swojego kraju, Chung Ju-yung został w 1981 roku przewodniczącym komitetu starającego się o organizację olimpiady. W ciągu następnych 7 lat Chung zrobił wszystko, co mógł, między innymi przeznaczając sporą część swojego majątku, by wywalczyć organizację olimpiady w 1988 roku w Seulu.

Wśród jego wielu aktów dobroczynności jeden ma szczególne znaczenie: W młodości Chung Ju-yung wykorzystał pieniądze, które jego ojciec otrzymał za sprzedaż jednej krowy, aby uciec z wioski w Korei Północnej i dostać się do Seulu. 55 lat później założyciel Hyundaia zorganizował wysłanie 1001 krów za granicę do Korei Północnej, przy czym jedna dodatkowa krową była symbolicznym zwrotem długu wobec ojca.

Skoro jedna krowa pozwoliła osiągnąć mu tak wiele, to co 1001 może zrobić dla mieszkańców Korei Północnej?

Rozdział VIII

52 lata bez zadyszki

Jak Hyundai przyczynił się do niesamowitego rozwoju Korei.

Czytaj dalej

52 lata bez zadyszki

„Moi rodzice pracowali od świtu do późnej nocy, a mimo to całe życie byli biedni. Byłem zdeterminowany, aby pomóc swojej rodzinie i całemu krajowi rozkwitnąć”.
- Chung Ju-yung, założyciel Hyundai Motor Group.

Chung Ju-yung żył tą wizją odkąd był małym chłopcem. Była to wizja, która umożliwiła robotnikowi noszącemu kamienie osiągnięcie pozycji założyciela grupy Hyundai. Chung Ju-yung nigdy nie zwracał uwagi na ograniczenia. Zamiast tego pracował niestrudzenie, aby znaleźć nowe możliwości i udowodnić wszystkim, że pokonanie przeciwności jest możliwe.

Obecnie w 2019 roku Hyundai ma ugruntowaną pozycję na liście Fortune 500. Jednak prawdziwym osiągnięciem jest przesuwanie granic naszej branży rok po roku. Rozwój od debiutanta do lidera alternatywnych układów napędowych i nie tylko.

U schyłku kariery Chunga jego marzenie o udziale w rozwoju kraju w końcu się spełniło.

W 1996 roku Korea Południowa została oficjalnie uznana za kraj wysokorozwinięty. W rekordowym czasie kraj, o którym mało kto słyszał, awansował do światowej czołówki. Mieszkańcy Korei żyją w dobrobycie, a kraj wciąż się rozwija.

Dziś Hyundai jest ucieleśnieniem filozofii swojego założyciela, krocząc naprzód z niezrównaną śmiałością.

Rozdział IX

Nadchodzi przyszłość

Jaka jest wizja przyszłości Hyundaia?

Czytaj dalej

Nadchodzi przyszłość

Wielu zadaje sobie pytanie: Co dalej z Hyundaiem?

Pokazaliśmy, że Hyundai nie zamyka się w jednej branży i nie stawia sobie ograniczeń. Od budowy dróg i mostów doszliśmy do produkcji statków i samochodów. Przeszliśmy długą drogę odbudowując kraj.

Zaczynaliśmy skromnie, a dziś jesteśmy pionierami nowej mobilności, wprowadzając takie modele jak Hyundai Nexo – samochód zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji.

Do 2030 roku Hyundai planuje produkować 500 tysięcy pojazdów z ogniwami paliwowymi, które otworzą nową erę motoryzacji i wyznaczą kurs na przyszłość.

Przeszliśmy długa drogę. Ale nie zatrzymujemy się.

Nadchodzi przyszłość.