Zwycięstwo w klasyfikacji producentów

Hyundai Motorsport zdobył swój pierwszy tytuł w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), wygrywając klasyfikację producentów w sezonie 2019. Załogi zespołu z Alzenau czterokrotnie wygrały i trzynaście razy pojawiły się na niższych stopniach podium - pozwoliło na zdobycie 380 punktów w całym sezonie. W drodze do tytułu w sezonie 2019 Hyundai Motorsport zwyciężył cztery razy – w Rajdzie Korsyki, Rajdzie Argentyny, Rajdzie Sardynii i Rajdzie Hiszpanii - oraz trzynaście razy zdobywał miejsce na podium. Hyundai i20 Coupe WRC konsekwentnie sprawdzał się i skutecznie konkurował na wszystkich nawierzchniach.

Hyundai Poland Racing Rajdowym Mistrzem Polski 2020

We współpracy z Hyundai Motor Poland, Jari Huttunen z partnerem Miko Lukką w sezonie 2020 skupili się na walce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, startując pod szyldem Hyundai Poland Racing. Na linii mety 48. Rajdu Świdnickiego - Krause oficjalnie zakończyła się rywalizacja w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2020. Sezonu, który kończy się ogromnym sukcesem załogi Jari Huttunen/ Mikko Lukka. Reprezentanci Hyundai Poland Racing zostali nowymi Mistrzami Polski. Zwyciężyli w dwóch z trzech rund, kończąc sezon z dorobkiem 93 punktów, wyprzedając wiceliderów Mistrzostw o 8 punktów. Do tej pory, w historii polskiego czempionatu, tylko dwóch kierowców (Lelio Lattari i Bryan Bouffier) oraz trzech pilotów z zagranicy (Jean-Marc Fortin, Erwin Mombaerts i Xavier Panseri) sięgnęło po polski tytuł. Jari i Mikko dopisują się do tych statystyk, jako pierwsi reprezentanci Finlandii.

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski RSMP

Rajdy samochodowe to ciągła walka kierowcy i pilota o dziesiąte sekundy, które mogą zaważyć o zwycięstwie.
W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski RSMP utalentowani kierowcy i piloci stają do rywalizacji o największe triumfy na nawierzchni asfaltowej i szutrowej, w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Trasy prowadzące wokół malowniczych krajobrazów, odcinki specjalne stanowiące wyzwania to charakterystyczny obraz stale rozwijającej się kategorii motorsportu w Polsce. Liczba fanów gromadząca się na imprezach z cyklu RSMP, chcąca być bliżej najnowocześniejszych samochodów i niezwykle wybitnych kierowców oraz ogromne zainteresowanie mediów, świadczą o powadze i wielkim wyzwaniu, jakim jest cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Kowax 2Brally

Obsługą samochodu Jariego Huttunena zajmuje się zespół Kowax 2Brally prowadzony przez Bartosza Borutę. Kowax 2Brally posiada ogromne doświadczenie w przygotowywaniu samochodów rajdowych marki Hyundai. Do tej pory z usług Kowax 2BRally skorzystali tacy kierowcy i piloci rajdowi jak: Szymon Gospodarczyk, Aron Domżała, Robert Hundla czy Jakub Gerber. W sezonie 2020 Jari Huttunen i Mikko Lukka zajęli 10 miejsce, najwyższe w kategorii samochodów R5, w Rajdzie Szwecji, zaliczanym do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC). Załoga osiągnęła wysoki wynik za kierownicą Hyundaia i20 R5, przygotowanego przez zespół Kowax 2Brally.

Hyundai i20 R5

 

Samochody rajdowe muszą bazować na standardowych nadwoziach modeli, który produkcja wynosi ponad 25 000 sztuk rocznie. W przypadku Hyundaia zdecydowano się na model i20, który został wyposażony w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6l z 32 mm ogranicznikiem dopływu powietrza, sekwencyjną skrzynię biegów, napęd na cztery koła i pakiet aerodynamiczny.

Załoga

Jari Huttunen & Mikko Lukka:

Jari Huttunen

Jari Huttunen to 26-letni kierowca rajdowy pochodzący z Kiuruvesi w Finlandii. Na swoim koncie ma ponad 60 występów w rajdowych i wyścigowych imprezach. W trakcie swojej dotychczasowej kariery zdobył tytuł mistrza w kartingowej serii DD2 Rotax, zwyciężył w pucharze Opel Adam Cup, a także został zwycięzcą Rajdu Finlandii i Rajdu Szwecji w kategorii zaliczanej odpowiednio do WRC2 i WRC3. Huttunen pozytywnie zapisał się w pamięci polskim kibicom. Młody kierowca wygrał odcinek specjalny podczas 77. Rajdu Polski oraz zajął 2. miejsce za kierownicą Hyundaia i20 R5 w kończącym sezon Rajdzie Barbórka 2019. Śledząc ambitne poczynania utalentowanego Fina, Hyundai Motorsport zdecydował o włączeniu Jariego Huttunena do programu Hyundai Young Driver Development.

Mikko Lukka:

Mikko Lukka to 45-letni fiński zawodnik. Pokonał tysiące kilometrów na rajdowych odcinkach, pilotując kierowców podczas imprez zaliczanych m.in. do najwyższej światowej kategorii rajdów samochodowych – WRC czy ERC. Zdobył doświadczenie w 195 rundach, w różnorodnych warunkach atmosferycznych.

Kalendarz 2020

 

 

1 Rajd Rzeszowski (Rzeszów) 6-8 sierpnia 2020
2 Rajd Śląska (Chorzów) 10-12 września 2020
3 48. Rajd Świdnicki-Krause 2-4 października 2020
4 Rajd Koszyc (Słowacja) 16-18 października 2020

Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC

Rajdy samochodowe są dowodem harmonijnej współpracy człowieka i maszyny. W rajdach WRC najlepsi kierowcy i piloci z całego świata walczą o zwycięstwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i na różnych rodzajach podłoża: na asfalcie, na szutrze, na śniegu i lodzie. Ciągle zmieniający się krajobraz i warunki charakterystyczne dla poszczególnych rajdów, przyczyniają się do postrzegania WRC jako jednej z najbardziej ekscytujących form sportów motorowych na świecie. Fani gromadzą się na imprezach z cyklu WRC, aby być bliżej samochodów i kierowców, a miliony fanów śledzą rajdy w telewizji, radiu i Internecie. Ciągła, wysoka popularność Rajdowych Mistrzostw Świata jest świadectwem sportowych i technicznych wyzwań, jakie stawiane są samochodom, kierowcom, pilotom i ich zespołom. 

Hyundai Motorsport

Firma Hyundai Motorsport GmbH (HMSG) została założona 19 grudnia 2012 roku i ma swoją siedzibę w Niemczech, w Alzenau. Ten specjalnie utworzony ośrodek badawczy rozwija program samochodów rajdowych i jest odpowiedzialny za globalną działalność marki Hyundai w zakresie sportów motorowych, przede wszystkim za rajdy World Rally Championship. Dzięki rajdom WRC, Hyundai może być blisko fanów motoryzacji i udowodnia, że znajduje się w pierwszej lidze producentów samochodów.

Hyundai i20 Coupe WRC

Samochody rajdowe muszą bazować na standardowych nadwoziach modeli, który produkcja wynosi ponad 25 000 sztuk rocznie.  W przypadku Hyundaia zdecydowano się na model i20, który został wyposażony w czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6l, sekwencyjną skrzynię biegów, napęd na cztery koła i pakiet aerodynamiczny. Zastosowanie materiałów takich jak tytan, magnez czy materiały ceramiczne i kompozytowe są surowo zabronione w konstrukcji samochodów rajdowych.

Załogi

 

Thierry & Nicolas

 

Thierry Neuville

Już od swojego debiutanckiego startu w wieku 19 lat, belgijska gwiazda Thierry Neuville zawsze wykazywał się szybkością i naturalnym talentem do prowadzenia samochodów rajdowych. W swoim debiutanckim sezonie, w 2012 roku, zajął siódme miejsce, co było zapowiedzią zdobycia mistrzostwa w 2013 roku.

Nicolas Gilsoul

Nicolas Gilsoul zajmuje fotel obok Thierry'ego Neuville'a od 2011 roku, a pilotem rajdowym jest od 2000 roku. Połączenie sił Neuville’a i Gilsoula zaowocowało pierwszym sukcesem w rajdach Tour de Corse i Rallye Sanremo, które doprowadziły do pełnoetatowej współpracy oraz siódmego miejsca w sezonie 2012. W 2013 roku Nicolas został nagrodzony Trofeum Michaela "Beef" Parka za swój wkład w zdobycie przez Neuville’a drugiego miejsca w cyklu WRC.

 

Ott & Martin

Ott Tänak

32-letni Ott Tänak pochodzący z estońskiej wyspy Saremy, swoją rajdową karierę rozpoczął w 2005 roku, a w cyklu WRC zadebiutował w 2009 roku. Pomimo trudnych momentów w swojej karierze, już w 2017 roku udało mu się stanąć na najwyższym stopniu podium rajdowych mistrzostw świata i to dwukrotnie. Ostatecznie sezon 2017 oraz 2018 ukończył na trzecim miejscu w klasyfikacji kierowców WRC. W sezonie 2019 zdobywał punkty we wszystkich rundach, dziewięć razy znajdując się na podium i aż sześć razy odnosząc zwycięstwo. Nie miał sobie równych podczas rajdów Szwecji, Chile, Portugalii, Finlandii, Niemiec i Walii. Pozwoliło mu to na zwycięstwo w klasyfikacji kierowców WRC 2019.

Martin Järveoja

Zadebiutował jako pilot w 2003 roku, natomiast w WRC obecny jest od 2010 roku, kiedy to wraz z Karlem Kruudą wziął udział w Rajdzie Jordanii. 2016 roku zaczął współpracować z Ottem Tänakiem, z którym wygrał Rajd Sardynii w 2017 roku. Od 2018 roku załoga regularnie odnosi wiele zwycięstw, zapewniając sobie miejsce na najwyższych miejscach podium WRC. Prywatnie, Martin jest znakomitym zawodnikiem judo.

Dani & Carlos

Dani Sordo

Dani Sordo jest jednym z najbardziej doświadczonych kierowców WRC. Swoją karierę rozpoczął od motocrossu, kartingu oraz wspinaczki górskiej. Sordo dołączył do rajdowego świata w 2001 roku i od tamtej pory jest wierny tylko rajdom. Swoją pierwsze zwycięstwo odniósł podczas Rajdu Niemiec 2013, a niedługo później w 2014 roku dołączył do teamu Hyundai Motorsport. W 2014 roku zajął drugie miejsce w Rajdzie Niemiec, natomiast w 2015 roku stanął na podium zdobywając trzecie miejsce w ojczystej Hiszpanii.

Carlos del Barrio

Carlos del Barrio zdobył doświadczenie w rajdach u boku największych nazwisk w Hiszpanii. Jego pierwszy start miał miejsce w 1987 roku, kiedy przystąpił do Rajdu Vidal de la Pena, a swój pierwszy start w rajdach WRC odbył z kierowcą Jesusem Purasem w 1994 roku. Ta współpraca przynosiła olbrzymie sukcesy w ich rodzimej Hiszpanii, której mistrzostwo zdobyli wspólnie aż 3 razy!

Sébastien & Daniel

Sébastien Loeb

Najsłynniejszy i najbardziej utytułowany kierowca WRC, Sébastien Loeb, zgromadził na swoim koncie już dziewięć zwycięstw w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. Jego kariera rozpoczęła się w połowie lat dziewięćdziesiątych i trwa już dwie dekady. Pierwsze zwycięstwo odniósł w Rajdzie Niemiec w 2002 roku, a w 2013 roku postanowił wycofać się z rajdów WRC. Jednak w 2018 roku nastąpił jego wielki powrót, kiedy to Sébastien Loeb pokazał, że nie stracił żadnej ze swoich zalet: ani szybkości ani wrodzonego talentu.

Daniel Elena

Daniel Elena jest najbardziej utytułowanym pilotem w historii WRC, zdobywając aż 79 zwycięstw wraz z Sébastienem Loebem. Daniel został pilotem w 1997 roku łącząc siły z Sébastienem i od razu stali się zgranym duetem odnoszącym sukcesy. Przejście do klasy WRC w 2002 oznaczało rozpoczęcie nowej ery w tym sporcie. Swoje pierwsze zwycięstwo odniósł w Rajdzie Niemiec 2002, a następnie zdobył wicemistrzostwo ze stratą jednego punktu w 2003 roku. Od następnego sezonu rozpoczął się niesamowity maraton dziewięciu zwycięstw z rzędu. Załoga spektakularnie powróciła z kilkuletniej przerwy w 2018 roku zdobywając 1. miejsce w Rajdzie  Hiszpanii – co zapowiada nowy rozdział dla Hyundai Motorsport w 2019 roku.

Kalendarz 2020

1 Rajd Monte-Carlo 23-26 Stycznia 2020
2 Rajd Szwecji 13-16 Lutego 2020
3 Rajd Meksyku 12-15 Marca 2020
4 Rajd Chile 16-19 Kwietnia 2020
5 Rajd Argentyny 30 Kwietnia - 3 Maja 2020
6 Rajd Portugalii 21-24 Maja 2020
7 Rajd Sardynii 4-7 Czerwca 2020
8 Rajd Kenii 16-19 Lipca 2020
9 Rajd Finlandii 6-9 Sierpnia 2020
10 Rajd Nowej Zelandii 3-6 Września 2020
11 Rajd Turcji 24-27 Września 2020
12 Rajd Niemiec 15-18 Października 2020
13 Rajd Wielkiej Brytanii 29 Października - 1 Listopada 2020
14 Rajd Japonii 19 - 22 Listopada 2020

N – Codzienny samochód sportowy

Zbudowane w oparciu o nowy model Hyundai i30, zarówno i30 N oraz koncept i30 RN są sygnowane logotypem N i dostępne w charakterystycznych barwach Hyundai Motorsport. Niebieski kolor "Performance Blue” jest wyróżnikiem sportowej linii N i hołdem dla kolorystyki samochodów rajdowych Hyundai Motorsport. Geneza nazwy N pochodzi od Namyang - globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundai Motor w Korei oraz Nürburgring - jednego z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie.

i30 N opracowano koncentrując się na trzech aspektach: pokonywaniu zakrętów, możliwościach na torze i codziennym użytkowaniu, których wspólnym mianownikiem jest wyjątkowa satysfakcja z jazdy. Hyundai zdecydował się postawić na emocje związane ze sportową jazdą oraz wpływ samochodu i dźwięków silnika na rytm uderzeń serca.

Hyundai i30 N to codzienny samochód sportowy, odpowiedni na komfortowe dojazdy do pracy i weekendowe wypady na tor wyścigowy. Oferujący liczne możliwości personalizacji. i30 N jest hatchbackiem, gwarantującym osiągi nie rezygnując z funkcjonalności. Ten model jest odpowiedzią firmy Hyundai na preferencje klientów, oczekujących bezkompromisowych innowacji.

Salon Online Salon Online Dowiedz się więcej