Wizualizacje mogą się różnić od właściwego produktu.
 

Nowy Hyundai i30 N

Nowy Hyundai i30 N

Pierwszy model sportowej linii N.

Hyundai i30 N to pierwszy samochód marki Hyundai o sportowym charakterze i wysokich osiągach, oferowany w linii modelowej N. Litera "N" nawiązuje do Namyang - globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei w którym zrodziła się idea stworzenia submarki, a także Nürburgring, gdzie znajduje się europejskie centrum testowe marki Hyundai. Ścisła współpraca pomiędzy Namyang i Nürburgring dała początek modelom ze znakiem N, których celem jest zapewnienie kierowcy wyjątkowej satysfakcji z jazdy. Twórcy linii N założyli, że modele sygnowane literą N mają być czymś więcej, niż tylko środkiem transportu - mają dawać kierowcom dreszczyk emocji związany z prowadzeniem samochodu o sportowym charakterze.

Wyjątkowa satysfakcja z jazdy

Model i30 N opracowano z uwzględnieniem trzech aspektów: pokonywanie zakrętów, możliwości na torze i codzienne użytkowanie, których wspólnym mianownikiem jest wyjątkowa satysfakcja z jazdy. Zamiast skupiać się wyłącznie na liczbach, Hyundai zdecydował się postawić na satysfakcję ze sportowej jazdy i emocjonalny wpływ samochodu na rytm uderzeń serca. Wrażenia z jazdy są wzbogacane sportowym dźwiękiem z podwójnego tłumika z systemem zaworów.



Codzienny samochód sportowy

i30 N to codzienny samochód sportowy, odpowiedni na komfortowe dojazdy do pracy i weekendowe wypady na tor wyścigowy. Oferujący liczne możliwości personalizacji, i30 N jest hatchbackiem, gwarantującym osiągi i praktyczność użytkowania. Do dyspozycji jest pięć trybów jazdy, w tym ustawienia Eco, Normal, Sport, N i N Custom, które można wybrać za pomocą dwóch dedykowanych przycisków na kierownicy. Tryby te zmieniają charakter samochodu, dostosowując parametry pracy silnika, amortyzatorów, układu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), elektronicznie sterowanej szpery (E-LSD), dźwięk oraz sterowanie dopasowaniem obrotów. Dodatkowo, przyciskiem dopasowania obrotów w kierownicy można sprawić, że redukcje biegów będą odbywać się sportowo i płynnie.

Osiągi

i30 N „kocha zakręty”, na których wykorzystuje maksymalną przyczepność i precyzję. Hyundai i30 N jest napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 l, dostępnym w dwóch wersjach mocy: jednostka standardowa ma 250 KM, podczas gdy maksymalna moc silnika ze specjalnym pakietem Performance ma 275 KM. Obie jednostki zapewniają maksymalny moment obrotowy 353 Nm i maksymalną prędkość 250 km/h. Wersja o mocy 250 KM przyspiesza do 100 km/h w 6.4 s*, wersja o mocy 275 KM w czasie 6,1 s*. Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD) i system zmiennych zaworów wydechowych to elementy dodatkowego wyposażenia, zawarte w pakiecie Performance. Silnik zapewnia bezpośrednią reakcję na gaz z liniowym przyrostem mocy, dzięki szybko włączającej się turbosprężarce i jest dostępny w połączeniu z napędem na przednią oś oraz sześciobiegową skrzynią manualną.

Stylistyka

Model i30 N ma poszerzone nadkola, kryjące koła z 18- lub 19-calowymi felgami, oznaczonymi logo N. Sygnowane literą N są również charakterystyczne, czerwone zaciski hamulców. Również przód modelu i30 N ma sportową, wyrazistą stylistykę, dzięki czarnym oprawom reflektorów. W nowym, połyskującym czernią tylnym spoilerze zamontowano trójkątne trzecie światło STOP oraz wydech z podwójnym tłumikiem, w stylu sportowego hatchbacka. Dominującym elementem z przodu samochodu jest kaskadowy grill, ozdobiony czerwoną wstawką. Wloty powietrza po obu stronach przedniego zderzaka poprawiają chłodzenie hamulców oraz aerodynamikę pojazdu. Sportowy styl tylnego zderzaka poprawia aerodynamikę, tworząc harmonijną całość z przednią częścią samochodu.




Thierry Neuville

„Inżynierowie spisali się na medal i świetnie dopracowali skrzynię biegów i mechanizm różnicowy. Auto ma dobrą trakcję i przyczepność na śliskiej powierzchni oraz jest łatwe w prowadzeniu. Kierowca będzie miał z pewnością wrażenie prowadzenia samochodu rajdowego.” – powiedział Thierry Neuville, kierowca rajdowy Hyundai Motorsport Team oraz zawodnik Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Albert Biermann

„Siła i30 N jest oparta na trzech filarach. Pierwszym z nich jest dynamika w zakrętach, która wynika z zastosowania elektronicznie sterowanej szpery (E-LSD) oraz technologii N Power Sense Axle, które poprawiają przyczepność i dają wyjątkowe odczucia podczas pokonywania zakrętów. Po drugie, szerokie możliwości indywidualizacji ustawień czynią go w praktyce sportowym samochodem codziennego użytku. W końcu i30 N nie wymaga dodatkowych pakietów dostosowujących go jazdy na torze, ponieważ i30 N jest do tego standardowo przystosowany.” – powiedział Albert Biermann, Executive Vice President Performance Development and High Performance Vehicle Division Hyundai Motor Group.

*Wszystkie dane należy traktować jako wstępne i podlegające ostatecznej weryfikacji w trakcie badań homologacyjnych.

CENNIK

SILNIKI BENZYNOWE N Base N N Performance
2.0 T-GDI 6MT (250 KM) 119 900 ZŁ 129 900 ZŁ -
2.0 T-GDI 6MT (275 KM) - - 144 900 ZŁ


6MT - manualna skrzynia biegów

Cennik detaliczny PLN. Dotyczy samochodów z roku produkcji 2018. Cennik ważny od 2.11.2017 r.
Szczegóły oferty dostępne są na www.hyundai.pl oraz u Autoryzowanych Dealerów Hyundai.

SPECYFIKACJE

Oznaczenie silnika 2.0 T-GDI 2.0 T-GDI
SILNIK
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Rodzaj rozrządu DOHC, IN/EX-CVVT
Układ paliwowy wtrysk wielopunktowy
Rodzaj paliwa Bezołowiowa 95
Norma emisji spalin EURO VI
Liczba cylindrów/zaworów na cylinder 4 / rzędowy
Stopień sprężania 9,5:1
BIEGI
Skrzynia biegów 6MT
NAPĘD
Rodzaj napędu
OSIĄGI
Moc maksymalna (KM przy obr./min.) 250/6000 275/6000
Max. moment obrotowy (Nm przy obr./min.) 353/1450-4000 overboost 378/1750-3500 353/1450-4700 overboost 378/1750-4200
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 6,4 6,1
ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski (l/100 km) (A/T) 9,5 9,7
Cykl pozamiejski (l/100 km) (A/T) 5,5 5,7
Cykl mieszany (l/100 km) (A/T) 7,0 7,1
Emisja CO2 159 163
MIEJSCA SIEDZĄCE
Ilość miejsc siedzących 5
MASY
Minimalna masa własna (kg) 1400-1480 1429-1509
Max. masa całkowita (kg) 1950
Masa przyczepy z hamulcem (kg) (A/T) 1600
Masa przyczepy bez hamulca (kg) 700
WYMIARY
Długość/szerokość bez lusterek/wysokość (mm) 4335/1795/1451 (18”) 1447 (19”)
Rozstaw osi (mm) 2650
Rozstaw kół przód/tył (mm) 1557 (18”) | 1556 (19”) / 1566 (18”) | 1564 (19”)
Prześwit (mm) 136 (18”) / 132 (19”)
Miejsce na nogi z przodu/z tylu (mm) 1073 / 883
Od siedziska do dachu z przodu/z tyłu (mm) 994 / 977
Na wysokości ramion z przodu/z tyłu (mm) 1427 / 1406
Na wysokości bioder z przodu/z tyłu (mm)
BAGAŻNIK
Pojemność bagażnika VDA (litry) (do okien/max) 395 / 1301 (bez belki usztywniającej) 381 / 1287 (z belką usztywniającą)
ZBIORNIK PALIWA
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 50
ZAWIESZENIE
Zawieszenie kół przednich Typu McPherson
Zawieszenie kół tylnych Typu wielowahaczowego
KOŁA
Koła 7.5JX18” (AL), 8.0X19” (AL)
Opony 225/40 R18, 235/35 R19
Koło zapasowe Zestaw naprawczy lub dojazdowe