Hyundai Motor Group prezentuje strategię wprowadzenia silników kolejnej generacji

Pobierz tekst tutaj
Korporacyjne | Dodano: 24.10.2017 < powrót do listy
  • Zastosowanie technologii silnikowych „Smart Stream” zwiększy wydajność i poprawi osiągi
  • Gama nowoczesnych silników oraz najnowsza technologia ogniw paliwowych zapowiada kolejny rozdział w rozwoju jednostek napędowych Hyundai Motor Group

Galeria zdjęć

Hyundai Motor Group zaprezentował swoją strategię rozwoju jednostek napędowych. W specjalnej, 2-dniowej konferencji, której tematem przewodnim było minimalizowanie ograniczeń w rozwoju napędów, uczestniczyło ponad 1200 inżynierów i naukowców.
 
Podczas konferencji Hyundai Motor Group pokazał pierwsze cztery silniki oraz dwie skrzynie biegów zapowiadające nową gamę napędów „Smart Stream”.

Technologia „Smart Stream” wdraża kilka zaawansowanych rozwiązań, które w dłuższej perspektywie czasu przyczynią się do osiągniecia określonych celów związanych z globalną emisją.
Silniki „Smart Stream”, opracowane przez wielokrotnie nagradzanych specjalistów Hyundai Moto Group, zapewniają lepszą wydajność paliwową oraz redukcję szkodliwych emisji. Docelowo mają być dostępne we wszystkich modelach oferowanych przez Hyundai Motor Group.

Ulepszeniom jednostek benzynowych oraz Diesla towarzyszyć będzie także dalszy rozwój napędów ekologicznych typu hybryda plug-in oraz elektrycznych, a także kolejnej generacji FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) – samochodu na wodorowe ogniowa paliwowe.

Zaprezentowane po raz pierwszy na tragach we Frankfurcie 2017 silniki „Smart Stream” są odpowiedzią na globalne zmiany w regulacjach dotyczących ochrony środowiska przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich osiągów i satysfakcji z jazdy.

Technologia „Smart Stream” optymalizuje aktualne rozwiązania poprzez wykorzystanie mniejszych i lżejszych komponentów silnika. Stosując zaawansowaną technologię kontroli procesu spalania, Hyundai dąży do uzyskania sprawności cieplnej silnika aż do 50%.   

Równolegle do „Smart Stream” zaprezentowano także pierwsze, komercyjne zastosowanie technologii CVVD – kontroli procesu sterowania zaworami w głowicy.
W silniku Smart Stream G 1.6 turbo, otwieranie i zamykanie zaworu cylindra jest zoptymalizowane czasowo w zależności od wybranego trybu jazdy (np. eco, sport).

Kolejną nowością jest ośmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa (DCT), która zapewnia optymalny dobór przełożenia, odpowiednie przyspieszenie i wydajność paliwową.

Do 2022 roku Hyundai Motor Group planuje opracować całkowicie nową gamę silników „Smart Stream” w skład której wejdzie: 10 silników benzynowych, 6 silników Diesla oraz 6 skrzyń biegów.   

Hyundai przewiduje, że po 2025 roku zdecydowaną przewagę nad silnikami spalinowymi będą miały napędy alternatywne, które zyskują coraz większą popularność. Aby prawidłowo odpowiedzieć na oczekiwania globalnego rynku, wraz z jednostkami spalinowymi „Smart Stream”, Hyundai Motor Group będzie oferować w większości samochody z silnikami ekologicznymi (elektryczne, hybrydowe oraz na ogniwa paliwowe).   

Do 2020 roku na globalnych rynkach dostępnych będzie 31 modeli Hyundai Motor Group z napędami przyjaznymi środowisku.