Globalne wyniki marki Hyundai po trzecim kwartale

Pobierz tekst tutaj
Korporacyjne | Dodano: 03.11.2017 < powrót do listy
  • Hyundai sprzedał globalnie 3,27 mln samochodów w okresie od stycznia do września 2017 roku
  • Przychód w tym okresie wyniósł 64,69 mld USD a zysk operacyjny 3,42 mld USD 
  • Hyundai stawia na rozbudowę gamy modeli oraz zwiększenie dostaw modeli typu SUV
  • Marka skoncentruje się na badaniach i rozwoju, aby stać się liderem w zakresie mobilności przyszłości

Galeria zdjęć

Hyundai ogłosił wyniki finansowe po trzecim kwartale 2017 roku. Przychód ze sprzedaży w pierwszych 9 miesiącach zwiększył się o 4% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i wyniósł 64,69 mld USD. Zysk operacyjny Hyundaia to 3,42 mld USD. 

Wielkość sprzedaży w tym okresie wyniosła 3,27 mln samochodów, co oznacza spadek o 6% rok do roku, jednak wysoki popyt na nowe modele w Korei i na innych rynkach pomógł zrekompensować niższą sprzedaż na rynku chińskim. Nie licząc Chin, globalny wolumen sprzedaży firmy od stycznia do września wzrósł o 3,2% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 2,76 mln samochodów.

W trzecim kwartale (lipiec-wrzesień) zysk operacyjny wzrósł o 12,7% do 1,08 mld USD w porównaniu z 963 mln USD w 2016 roku, kiedy produkcję w Korei zakłóciły lokalne strajki. 

Pomimo nieprzychylnych warunków biznesowych, firmie udało się zwiększyć sprzedaż w Korei i na innych rynkach wschodzących dzięki udanemu wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli: Grandeur (sedan),  KONA (SUV) i Genesis G70 (luksusowy sedan).

Hyundai planuje konsekwentnie poszerzać ofertę modeli w nowych segmentach i zwiększać liczbę dostaw modeli typu SUV, aby jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania Klientów. Firma będzie także silnie inwestować w badania i rozwój, aby zwiększyć przewagę konkurencyjną na rynkach globalnych i stać się liderem w zakresie mobilności przyszłości.